Frakt & Köpvillkor

Priser

Priserna i vår webbshop visas alltid inklusive moms. 

Betalning

Bank eller kreditkort

Du kan välja att göra en betalning med ditt kort. Vi tar emot alla vanliga kort såsom Visa och Mastercard. Vi lagrar INTE uppgifter om ditt kort utan endast information om din order för att kunna ge dig bästa service. 

Faktura 

Vid betalning via faktura och kortbetalning samarbetar vi med Shopify Payment & Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är av nordicsuperfood.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Beställning

Alla beställningar sker via vår webbshop. Vi accepterar inte beställningar som görs via ordinarie mail, telefon eller annat tillvägagångssätt om inte annat är avtalat. Vi polisanmäler beställningar som görs i någon annan persons namn utan dennes medgivande eller som på annat sätt medför nordicsuperfood.se ekonomisk eller annan skada. 

Leveranser

Vårt mål är att leverera beställda varor så snabbt som möjligt till dig. När du lagt din order hanterar vi den omgående. Din leveranstid beror på vilket fraktsätt du väljer. 

Alla leveranser sker med av oss vald speditör. I dagsläget skickar vi med olika speditörer beroende om din försändelse kan skickas som brev eller som paket. Paket skickas med DHL som är ett av Sveriges största företag inom paketleveranser. Ditt paket hämtar du hos ditt närmaste paketombud och du kan följa status på ditt paket från beställning till leverans. Mindre försändelser skickas som brev med Posten. Det är ditt ansvar som köpare att den adress som angetts till oss vid beställningstillfället är korrekt. OBS! För ej uthämtat paket debiterar vi en avgift på 250kr.

Sverige:

PostNord Varubrev 1:a klass inom Sverige – 1-2 arbetsdagar.

DHL Sweden Service Point Parcel inom Sverige – 1-3 arbetsdagar. 

Denmark & Finland

DHL-SE Parcel Connect – 2-5 days delivery days.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden inom Sverige är från 59 kr vid beställningar under 800 kr. Denna kostnad specificeras innan du utför din betalning. Vid beställningar över 800 kr har du alltid gratis frakt inom Sverige (gäller endast privatperson, ej återförsäljare).

Presentkort/rabattkoder

Om du har en presentkortskod eller rabattkod som du vill använda vid din beställning så fungerar det endast att använda en kod per köptillfälle. 

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar. Om du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till oss oanvänd och i obruten förpackning.

Observera att ångerrätten gäller ej för livsmedel, det vill säga ätbara produkter. Kvaliteten och hållbarheten på livsmedel kan inte garanteras om de redan har sålts och fraktas en gång. För oss är det viktigt att kunna gå i god för att våra livsmedel förvarats på rätt sätt ända fram till att kunden tar emot produkten. Har produkten tidigare varit hos privata kunder kan vi inte garantera detta.

Kontakta alltid kundtjänst först på info@nordicsuperfood.se innan du returnerar din order. Återbetalning sker först när varan blivit mottagen av oss. Du står själv för fraktkostnaden. Om felet ligger hos oss står vi för fraktkostnaden. 

Reklamation & Garanti

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan har kommit i retur till vårt lager återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Nordic Superfood ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern. Vänlig dokumentera skadan med foto och maila til info@nordicsuperfood.se

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Fraktkostnader för returen står Nordic Superfood för mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvittot för frakten eller en kopia. Vid godkänd reklamation/hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar. 

Returadress är: 

Incorp AB | Hemvägen 20B | 441 40 Alingsås | 

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken "Kontakt".

Transportskador

Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid till Nordic Superfood Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. 

Information

Vi förbehåller oss för tryckfel i information & priser, samt fel i specifikation på samtliga varor i vårt sortiment. Alla bilder och information på vår hemsida skall ses som illustrationer. Vi kan heller inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende. 

GDPR

Som kund är du skyddad av dataskyddsförordningen. Detta innebär att de personuppgifter som du lämnar till oss inte kommer att delas ut eller spridas till tredje part. Vi behandlar dina uppgifter konfidentiellt och du kan därmed känna dig trygg när du genomför ett köp på vår webbshop.