Lindas bästa tips om hur du ökar din motståndskraft!

Lindas bästa tips om hur du ökar din motståndskraft!

Jag har lite tankar omkring Corona... Tänk om det finns nåt större än oss - en kraft som nu visar sina muskler. Eftersom vi inte lyssnar på moder jords röst om att minska vår miljöpåverkan - slutar resa och förbruka för mycket som nu.  Eftersom vi inte lyssnar på att ta hand om varandra eller oss själva - stressar ihjäl oss och glömmer uppskatta dem som är oss närmast...

Nu kom den - örfilen från ovan. Nu får vi inte resa, måste vara hemma och ta det lugnt. Vi klarar uppenbart inte av att besluta oss för att gemensamt ta hand om planeten - så nu tvingas vi se oss själva. Det är ju även svårt att föra krig när man är i karantän och vara kriminell är ju heller inte kul i dessa tider. Ingen vill överfalla eller komma närmare någon - ingen pepparspray behövs - räcker med en nys. Allt handlar om perspektiv - kortsiktigt är det jätteirriterande och helt förfärligt, men i det långa loppet kanske vi får en mycket mer renare, gladare och medmänniskligare värld, där vi uppskattar vad har än att ta allt för givet...

I dessa kaotiska tider måste vi stärka våra kroppar så att vi har motståndskraft, även om vi drabbas av coronaviruset, så tar kroppen mindre stryk om den från början har bra immunförsvar och stark hälsa.
Jag har jobbat i 25 år med holistisk hälsa och här delar jag mina
6 bästa hälsotips för att hålla kroppen stark och motståndskraftig!

1. Boosta med C-vitamin
Vitamin C bidrar till immunsystemets normala funktion och skyddar cellerna mot oxidativ stress. Ett enkelt och effektivt sätt att få i sig det är från superkoncenterad raw juice, fylld med nyttigheter. Havtorn är en av de starkaste C-vitaminkällorna som finns!
1 tsk av vår raw Juice koncentrat Havtorn ger dig ca 100 bär!
2. Tvätta händerna 
Tvätta händerna ofta, speciellt efter toalettbesök, hantering av livsmedel och om du nyser eller hostar.

Se till att tvätta noga med tvål och vatten, i minst 20 sekunder. 
3. Stärk din kost
Vad vi stoppar i oss har stor påverkan på vår motståndskraft.
Anti-oxidanter är effektiva när det kommer ifrån mat på grund av att de innehåller fibrer, som hjälper att kroppen att motverka fria radikaler.
Våra bärpulver är bl.a rika på fibrer, mineraler, Vitamin C, A och E.
 
4. Träna dig stark 

Och om du trots det drabbas, övervinner immunförsvaret en infektion snabbare. I en undersökning började en grupp kvinnor att träna 45 minuter om dagen de flesta av veckans dagar. Ett resultat var att antalet förkylningar bland kvinnorna under året efter sjönk med mer än 50 procent. 

Motion stärker immunförsvaret genom att öka blodets innehåll av naturliga mördarceller (NK-celler). De här cellerna är ett inre övervakningssystem som håller koll på om virus tränger in i kroppen.

5. Håll vätskebalansen
Utan tillräckligt med vatten i kroppen kan vi inte effektivt eliminera gifter och andra orenheter som ansamlas i våra kroppar. Om de inte tas bort absorberas gifter in i blodomloppet och försvagar vårt immunförsvar.

Försök att alltid bära med dig en vattenflaska så har du ingen ursäkt för att inte dricka tillräckligt med vatten!

6. Basta mer!
Värmen från bastun ses av kroppen som " feber " och är en del kroppens immunförsvar. De vita blodkroppar börjar arbeta för att bekämpa " febern " och kyler ner huden med svett. Även de röda blodkropparna aktiveras.De flesta bakterier och virus dödas eller deras effektivitet minskar vid 38,5 ° C. Därför ger värmen i bastun och ångbastu, en förebyggande och terapeutisk effekt på lungorna, halsinfektioner, förkylningar och bronkit. 

 


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published